Motnje učenja

Ima vaš otrok težave z učenjem matematike, fizike, angleščine ali kakšnega drugega predmeta? Se sprašujete, če ima resne učne težave oziroma motnje učenja ali je le len? O težavah z učenjem oziroma motnjah učenja govorimo, kadar obstaja velik razkorak med potencialom za učenje in končnim rezultatom naučenega. Ko otrok ni zgolj len in se ne more bolj potruditi. Otrokom z motnjami učenja je potrebno pomagati, kajti ponavadi stvari vidijo, slišijo in razumejo drugače. Moramo pa podariti, da motnje učenja niso povezane z inteligentnostjo ali umsko sposobnostjo otrok.

Kako opaziti motnje učenja in kakšni so znaki? Težave z učenjem pogosto spremlja več simptomov, recimo težave z branjem, težave z zbranostjo, otrok ne more sedeti pri miru, iz kopice podatkov težko izlušči bistvene, otrok težko sledi navodilom itd. Pogosto težave z učenjem spremljajo tudi drugi simptomi, kot so težave s koordinacijo in gibanjem, težave pri razumevanju časovnih konceptov, prostorske predstave, impluzivno vedenje in nerazumevanje z vrstniki, nerodnost, grda pisava in še bi lahko naštevala.

Seveda nas prizadene in pretrese, ko opazimo da ima naš otrok v šoli ali v življenju na sploh težave, ker je šolski uspeh bistvenega pomena za otrokov kasnejši potek življenja in vsi želimo, da b mu šlo kar najbolje. Opozoriti pa moramo, da so reakcije staršev tiste, ki najbolj vplivajo na to ali bodo te težave v učenju otroka ovirale v njegovem nadaljnjem šolanju ali jih bomo obrnili celo otroku v prid. Pomembno je, da otroku ne preprečujemo težav v življenju temveč, da mu pokažemo kako naj se z njimi spopade. Bodite realni toda optimistični, oprite se na otrokove močne točke in ga pri njih podpirajte, vlijte mu kolikor le morete samozavesti, da se bo vsaj nekje počutil uspešno potem pa trdo delajte tudi na njegovih pomankljivostih, toda ne pozabite na humor, ki vam bo pomagal, da se zadeve lotite resno a sproščeno.

Zavedajte se tudi, da sami težavi najverjetneje ne boste popolnoma kos in se obrnite tudi na strokovnjake. Pomagajo vam lahko psihologi, pedagogi, specialni pedagogi, nevropsihologi itd. Oboji morate sodelovati. Vsekakor pa vključite v proces tudi šolo, učitelje in šolskega svetovalnega delavca. Vsi skupaj se morate lotiti problema in prepričana sem, da vam bo uspelo.

instrukcije